BEDRIFT MASSASJE

Bedriftmassasje- For å øke trivsel og redusere sykefraværet og kostnadene ved sykemeldinger.

Forskning viser  positive trender i forhold til redusert sykefravær, økt trivsel og bedret toleranse for stress ved jevnlig oppfølging av muskelterapeut /massør, les denne linken.http://tidsskriftet.no/article/2049314

Massasje  fremmer avslapning. Dokumenterte undersøkelser viser at massasje frigjør et hormon som kalles oxyotocin- det såkalte avslappende/vellbehag hormonet. Oksyotocin har en rekke positive effekter på kroppen. Det roer sinnet, reduserer stress, senker blodtrykket, fjerner smerter og hever smerteterskelen. 20 min. er det som skal til. Kroppen blir mer avslappet, musklene løses opp, man får mer oerskudd til arbeid og familie som igjen gir oss mer overskudd og gjør oss glade. Har kroppen det godt påvirker det arbeidet vi gjør og omgivelsene rundt oss.

Belasningskader har uheldigvis kommet for å bli, og det ser ut til å øke mer og mer i våres hektiske hverdag. Dette fører til økende sykefravær i de fleste yrkesgrupper og bransjer. Massasje  som behanlingsform er derfor en viktig del innen forebyggene friskbehandling

Masasjebehandlingen vi tilbyr kan gi bedre kroppsholdning ved å hjelpe spent muskelatur tilbake til en mer balansert posisjon. Korte spente muskler får slappet av. Og musklene får tilbake sin elastisitet og beveglighet. Dette er årsaken til at idrettsutøvere ofte bruker massasje både før og etter konkuranse og trening. Musklene heles raskere og smerte og stivhet reduseres opptimalt. Samt gir den verdiskapning for den enkelte armeidstaker og bedrift.

Klassisk massasje og medisinsk bindevevsmassasje er fritatt for merverdiavgift, arbeidsgiveravgift og skatt for den ansatte fordi denne type behandlinger er godkjent som friskvern.

Bindende forhåndsuttalelse fra Skattedirektoratet. BFU 60/07. Avgitt 21.12.07

Ring oss for mer info.